Mijn overtuiging dat labels en medicatie vaak vermeden kunnen worden door kinderen goed te horen en te lezen heeft me gedreven tot de opleiding kindertherapie. Ik geloof in de veerkracht en het aanpassingsvermogen van elk kind mits zij hiervoor voldoende tijd en ondersteuning op hun maat krijgen. Hen niet overstelpen met must do’s & should do’s om hen te maken tot wie ze zouden moeten worden maar ook luisteren naar hun would do’s & could do’s, deze wensen ombuigen naar nieuwe WILL DO’s, hen laten zijn wie ze ECHT zijn….

1 op 3 kinderen en jongeren erkennen last te hebben van mentale en emotionele moeilijkheden, 1 op 10 kinderen krijgt hiervoor medicatie. Ontsporen staat niet gelijk aan “niet sporen” of “buitensporig” zijn, soms is er een wissel-of een buitenspoor waardoor een kind of jongere “off-track” geraakt. Met zorgzame begeleiding thuis en op school en een begeleidende “locomotief” kunnen zij hun spoor terugvinden.

 

“If we fail we should change our track, not aim to walk on the same track.”